tisdag 6 juli 2010

Vaccinationer.

I dag var det dags för min årliga vaccination. Inte för att jag tycker illa om vare sig min veterinär Per eller hans fru Elna, tvärtom faktiskt, men det är själva STÄLLET som ger mig kalla kårar! Jag blir alldeles darrig i benen och kastar mig mot dörren och vill bara ut! Själva sticket i nacken är en baggis. Det känns knappt. Men... det luktar skumt och man kan känna av andra djur som varit där och också varit skraja ... som jag. DET är läskigt tycker jag.


När sprutan var avklarad fick jag lite stöd av Rune. Han bor där hos Per och Elna så han är van vid allt som jag tycker verkar otäckt. Rune tycker faktiskt om att bo där, trivs bra. Så det ÄR nog inte så farligt där egentligen.


Just INNAN vi måste åka till veterinären hittade jag ett ställe som luktade supergott och jag kunde inte låta bli att rulla mig i den där godoften. Matte fick panik för hon anser att man inte kan åka till veterinären om man luktar så där. Alltså hystades jag omedelbart in i duschen och schamponerades över hela kroppen och fick åka BLÖT till veterinären i stället! Inte tycker då jag att det är bättre att vara blöt än lukta kadaver!
Hur som helst. Nu är jag i alla fall vederbörligen vaccinerad och i morgon är det husses och mattes tur att få sprutor - fast inte mot kennelhosta och sånt utan mot otäcka fästingsjukdomen.

3 kommentarer:

Katta & Doriz sa...

Jag fattar inte hur de kan tycka att schampo luktar godare än ruttetn kadaver! Har människor inget luktsinne?!

Kasper sa...

Fattar precis, när jag kommer till Animalen blir jag tossig! Vill bara ut därifrån.
Och DÄR finns minsann ingen Rune heller, som kan lugna ner mig.
Jag tycker förresten absolut att du skulle ha fått lukta gott kadaver.
Schamponerad och blöt - TUR att vetten vaccinerade dig i alla fall! Han kunde ju ha vägrat!!!

Hal sa...

Duktig och MODIG är du Myrra, som ändå står ut och finner dig att få de där sprutorna! Och tänk att du känner två mänskor som heter Elna, det är inte alla förunnat!