onsdag 7 juli 2010

Asfaltblomman Myrra.

I dag har jag trampat asfalt!! Jojomensan! Jag har nämligen bott hos lillhusse i stan hela dagen medan matte och husse jobbade. Mitt dagis är stängt i 2 veckor tills jag har min semester och då ville lillhusse att jag skulle hålla honom sällskap i stället för att vakta mitt hus. Vaktat huset gjorde jag i går och i måndags. Eller vakta och vakta förresten... jag sov på husses säng måste jag erkänna. Det var för varmt för att vara särskilt alert.



Hur som helst så ser det ut så här i stan på sina ställen. Asfalt. En riktig stadshund har dessutom en sån där bajspåse fastknuten på kopplet (ja, koppel måste man ha i stan, så är det bara). Och så är det lyktstolpar man får se upp med. Man kan fastna i dom om man går på fel sida om dom!


Otroligt intressanta dofter kan man hitta i stan. Hundar har gått här. Massor med hundar. Inte ett endaste rådjur finns det tydligen.



Mellan promenerandet på asfalten vilade vi, jag och lillhusse. Jag satt ute på balkongen och hälsade på hundar som passerade. En del var malliga och ignorerande mig medan andra hälsade tillbaka. Jag fick leka med en kul tygmus också men mest sov jag för det var varmt i lägenheten och då blir jag som bekant trött.



När matte och husse jobbat färdigt kom de och hämtade mig och så åkte vi hem till mitt hus och jag har återgått till att vara lantis igen.

7 kommentarer:

Sigge sa...

Vet du Myrra att fast jag har asfalt så har jag en massa rådjur.
Kan bero på att jag bor i ett yttepytte samhälle och skogen finns runt om.
Men visst är det bättre med landet.
En dag säjer matte så kommer vi att hitta ett lämpligt hus att hyar på landet igen.

Katta & Doriz sa...

Visst är det jobbigt att vara stadshund?! Man måste gå i koppel jämt. Int ekan man smita iväg och rulla sig i lite kadaver eller bajs. Skit rent ut sagt!

Tuna sa...

Du är en snygg asfaltblomma Myrra! Jag är väl en jag med kanske? Har aldrig tänkt på det. Det är mycket asfalt där jag bor. Men, det finns skog också väldigt nära.

Kasper sa...

Är inte asfalt väldigt varmt så här på sommaren? När solen skiner och det är 28 grader i skuggan?
Men du kan ju gå bredvid, förstås.
Spännande i alla fall med nya dofter. Men skönt att komma hem igen, va?
Jag har fått en pool förresten! :)

Hal sa...

Oh så roligt att du får hälsa på lillhussse oxå ibland, Myrra! Jag ser att han låtit håret växa lite sen sist jag träffade honom. Snart ses vi!

Tidus sa...

Själv har jag en dröm om landet i mitt hjärta, och skulle så gärna vilja vara en liten lantis hund. Men visst har staden också sina fördelar, ständigt med små äventyr utanför dörren...

Wille sa...

Hej Myrra tjejen !
Visst är det rätt bra att bo i stan också på ett sätt. Men som du säger dte bästa är om man har möjlighet till båda. Det har ju du nu och vi med som tur är. Jodå bajjapåsar är väldigt viktigt det !
Jo här i stan finns det massor av häliga dofter efter hundar ! Svårt att hinna kolla alla.