lördag 3 juli 2010

Heta tips!

Det finns några trix att ta till när det är så varmt som det är nu och man inte har något badställe i närheten.


Man kan doppa åtminstone tassarna i en lämplig balja av något slag. Skepp ohoj!



Man kan ha en kylduk på sig. Den tycker jag är en mycket bra uppfinning faktiskt.


I köket finns en härligt kall järnplatta framför vedspisen. Mitt favvoställe när det är hett ute. Man kan förstås kombinera med kylduken också så blir det extra svalkande.



Matte brukar bjuda på isbitar. Det är toppen! Man får nästan lite vinterkänsla!



Man tar dom i munnen och så krasar det härligt när man biter sönder dom! Skönt!

7 kommentarer:

Lena Deimo sa...

Tack för tipsen för soliga och äckelvarma dagar! Vi fick en liten pool förra året, men det var bara en igelkott, som gick dit och badade... Vi håller oss till lite plask i Storsjön!
Moa, Maiko,Kelu

Hal sa...

Skepp ohoj, Myrra! Tur du har en påhittig matte i denna här dundervärmen. Gose dej!

Kasper sa...

Isbitar - ska be min matte fixa! Låter fint. Matte ska nog leta fram en balja åt mig, också, säger hon.
Bra med kompisar som komemr med såna där lysande idéer!
Gosis på dej!!

Malte och Snoken sa...

Men det är väl märkligt! vi letar upp värmen o ligger o solar, vi vill varken bada eller kylas ner... Fast till slut letar vi oxå upp husets svalaste del o kryper under en mörk byrå o ligger där tills det är dax att sola magen igen. Man får ju inte bli kall liksom!!
slafs

Katta & Doriz sa...

Min matte brukar frysa slickepinnar med köttbuljong. Sen får jag frysta märgben att smaska på.
Jag har också en badbalja. Den är stor och blå. Och står i förrådet! Lata matte!

Tuna sa...

Myrra, du har ju en perfekt badbalja! Jag har bara en tassbalja...

Det ser coolt ut med filten. En sån har jag aldrig sett. Borde väl ha en förstås. Jag har ju tjockpälsen på mig hela tiden.

Wille sa...

Ja isbitar det är läskande och svalkande på samma gång. Håller med om att dte fkriskt påminner lite om vinter när man får dem. Vi har ofta sådana i vårt vatten nu de här varma dagarna, men jag fördrar ju att äta upp dem medans Hector mest puttar undan dem för att kunna komma åt att dricka vattnet.