lördag 10 juli 2010

Tur!

I går hade jag turen att få vara hos lillhusse - IGEN!! Jippie! Jag tycker det är jätteroligt i stan. Det är liksom....annorlunda. Jag tycker asfalt är jättebra för det är slätt och skönt att gå på. Man slipper få småsten mellan tårna. Det är också intressanta saker att titta på. Karlar som bygger hus, bussar, rullskridskoåkare, barnvagnar och rullatorer, andra hundar i alla möjliga former och storlekar, buller och gnissel, barn som springer, högljudda gubbar som sitter och skrålar på parkbänkar. Och så gillar jag lillhusse också förstås.
Jag tror att hundar som bor i stan har det alldeles utmärkt bra. Och vi som bor på landet har det också bra. Och de hundar som har turen att få vara på BÅDA ställena på ett eller annat vis - har en himla tur!!

6 kommentarer:

Kasper sa...

Det värsta tycker jag är det där med koppel, när man är i stan. Nu är jag där väldigt sällan, förstås. Så jag är nästan alltid lös.
Jag blir faktiskt konfys av allt som händer i stan, men om jag fick vänja mig lite mer så...?)
Fast matte gillar ju också landet bättre än stan, så vi får väl ta varandra som vi är... :)
Du är i alla fall en väldigt söt ssfaltblomma!

Katta & Doriz sa...

Matte och jag är inte riktigt överens om det där med koppel. Får ju aldrig springa lös nu när vi bor i stan (Ett pyttelitet samhälle /Matte). Förr fick jag springa lös i skogen eftersom jag inte jagar. Nu är det skittråkigt.
Matte hälsar att din presentationesbild är helt underbar.

Lena Deimo sa...

Ja, omväxling är bra! Vi är sällan i stan men promenerar ibland upp till det större samhället och kollar läget. Vi bor liksom både på landet och i ett samhälle så vi trampar både mossa och asfalt.
Vi tycker nog att en sommaräng är det bästa som finns!
Ha det bra i värmen!
Moa,Maiko,Kelu

Tuna sa...

Jag har det alltså turligast av alla! Jag är på båda ställena och där jag är just nu behöver jag sällan kloppel trots att storspännandeskogen finns alldeles intill. Ibland hoppar jag rakt på en mus eller slända eller försöker fånga en padda. Ibland måste jag vara grillvakt för en grill får man inte lämna obevakad.

Susanne och Pebbels sa...

Lilla P älskar att vara på landet, det märks tydligt. Helst vill hon ha tillgång till vatten också.

Vi bor lite utanför stan med okej strövområden, men det kommer inte alls upp till samma nivå som på landet.

Trevlig sommar!

Hector sa...

hej Myrra !
Hector här ! Ser att du blivit en storstadsblomma för några veckor, men du verkar ju gilla stan lite i alla fall. En annan bor så här i stan så jag vet inte så mycket annat, däremot brukar jag vara ute på landet så ofta jag kan ! Igår badade vi med kompisen Aylen - Wille och jag. Det var skönt. Det fick bli ett kvällsdopp. Hopaps du får några härliga dagar nu. Nospuss Hector !