onsdag 4 augusti 2010

Semester.

Ja, det blir inte så mycket bloggande nuförtiden. Tar det lugnt på min semester precis som de flesta andra blogghundar.



Här på mitt sommarställe ligger jag ståndsmässigt i en riktig himmelssäng. Mycket mjuk och fluffig är den så jag sover himmelskt bra.


Emellanåt blir det utflykter, företrädesvis framåt kvällningen då människorna tydligen tycker det är lämpligt att varva ner lite inför sänggåendet. Över huvud taget tycks det som om vi sover ganska länge på morgnarna och är uppe väldigt sent när det är semester.
Ibland traskar matte och jag ut på promenad efter midnatt! Ganska kul faktiskt. Det är alldeles tyst tror matte men det är det förstås inte. Det pågår en massa även nattetid. Paddorna t ex, gillar också nattliga promenader där ute på vägen. Hopp hopp!



I Ångermanland är det fullt med sjöar av alla de storlekar och former. Den här är nästan svart och ligger mitt i skogen.



Och så är det den här som är brun. Det är här jag simtränar.




Íbland kan sjöarna vara alldeles blå....





...och ibland kan samma sjö vara grå... och full med kanadagäss!




Förutom kossor och paddor och kanadagäss finns här också får. Dom bor hos min närmsta granne och har skällor på sig runt halsen så det klingar om dom när de rör sig.




Och de rör sig hela tiden så det pinglar och pinglar hela dagarna.




För övrigt så lagas det en väldans massa god mat varje dag vilket är gynnsamt även för mig. På semestern är alla på glatt humör och generösa också...


Matte bakade t o m bullar igår kväll! Mycket trevligt tycker jag... och mycket goda bullar blev det.

4 kommentarer:

Kasper sa...

Himmelssäng, jo jag tackar...

Klart man ska ta det lugnt på semestern, både två- och fyrbenta. jag och matte är också rätt dåliga på att blogga just nu, det känns okej än så länge. Snart blir det nog dessvärre höst igen.

Intressanta sjöar du har, hos mig skiftar dom också färg. Det är tydligen en egenhet som åtminstone en del sjöar har.
Fortsätt nu att ha en skön semestr där uppe i Ångermanlandet!

Tuna sa...

Vad mysigt du har på semestern Myrra! Jag är lite här och där på vår semester. Idag har jag varit hemma och jagat en ekorre som sprang in i vårt hus.

Sigge sa...

Du verkar ha en väldigt bra semester. Visst är det bra att ha massor med sjöar, jag har ju alltid mängder med sjöar att bada i.
Semester kan jag bara drömma om nu för svamopen kommer så nu blir det hårt jobb

Wille sa...

Kan tänka mig att dte doftat ljuvligt i ert kök nu efter bullbaket. Det är inte uatna att matte blev lite sugen på att baka säger hon. Det låter bra tycker jag.