torsdag 29 juli 2010

Simträning.

Ja, det ÄR jag!! Kolla vad jag kan simma!!


Vi har haft simträning i dagarna två. Jag börjar bli riktigt haj på det här nu. Det känns inte alls lika läskigt som den där första gången, förra året. Jag simmar lugnare nu och vet att jag klarar det.


Vi tränar dykning också. Matte har en köttbulle i handen och håller den under vattnet. Sen ska jag dyka ner med nosen och ta den. I början höll hon köttbullen strax under ytan men sen blev det svårare när hon höll den längre ner.


OOOOAAAAAAH! Det finns fler i vattnet som gillar köttbullar! Massor med småfirrar samlades kring vårt träningsställe och en nafsade matte i foten! Efter det ville matte inte hålla i köttbullarna längre.



Hon slängde dom i vattnet i stället så jag fick ta dom från botten.



Och se det var ju ingen konst för en vattenhund som jag!



Efter all vattenträning kräver jag en ordentlig frottering. Det är urmysigt!

Sen har vi lite eftersnack om taktik och lägger upp planer för kommande träningspass. Jag får även massor med välförtjänt beröm för mina insatser.

5 kommentarer:

Kasper sa...

Grattis, Myrran!!! Nu har ditt liv fått en ny dimension, du har just upptäckt ett av livets riktigt stora glädjeämnen! - Du kan både plöja snö och plöja vatten!!! :)

Sigge sa...

Simma är livet!!!!!!!
Men usch att din matte höll på att bli vithajsmat!
Min matte vet ju att allt som lever i vatten bara är ute efter att äta upp henne

Tuna sa...

Du är modig MYrra som simmar! Jag har inte provat än. Men jag är inte rädd för vatten, det har bara inte blivit tillfälle.

Här på landsbygden som jag är nu bor alla hundar i hundgårdar och står där och skäller. Ingen att leka med. Jag är nog den enda jakthunden som får vara lös hemma på gården och leva ett riktigt bra hundliv. Här i skogen är jag dock inte lös för det finns mycket älgspår. Jag har skrämt fram två stycken en morgon när vi skulle ut på morgonkissning. Ganska kul! Då bordematte haft kameran med, men nej...

Tidus sa...

hihi vad duktig du är på att apportera köttbullar till magen :P
O så gärna jag hade velat leka med dig må du tro!

Wille sa...

Men vilken härlig smeester du verkar ha. Det är skojigt när det händer lite saker utäver dte vanliga. Bättre väder än här har ni haft också ser jag. Idag är det soligt och varmt men för några dagar sedan var det bara regn, regn och mera regn.