tisdag 13 juli 2010

En fullspäckad dag.

Det har varit en lång dag! Var hos lillhusse i stan hela dagen men tyvärr fick jag ingen chans att besöka några pizzerior denna gång. Var nära att kunna smita in på en bensinmack men lillhusse hann stoppa mig tyvärr.
När matte och husse jobbat färdigt hämtade de upp mig och lillhusse och så åkte vi nästan ända till vår kungliga huvudstad minsann. Där köpte lillhusse en bil. Sen åkte vi inte raka vägen hem som man skulle kunna tro. Nej då. Vi stannade till hos morrmorr och gammelmoster! Där beundrades förstås lillhusses nya fina bil....
... och jag kunde ÄNTLIGEN, efter en hel dag i koppel, få rejsa! Gammelmoster har jättestora gräsmattor som är perfekta att sträcka ut på och....


... jag visste precis vart vi skulle! Ner till sjön förstås!!



Lillhusse och matte hoppade genast i. Det var 24 grader i vattnet så man kan bara inte fega ur tyckte dom fast husse som vanligt är badkrukornas badkruka!
Jag valde att agera badvakt medan de plaskade runt där i vattnet. Man måste hålla koll så dom inte simmar iväg någonstans så jag säger till ifall jag tycker de är för långt borta från bryggan.



Självklart hann även jag med att bada en massa gånger men jag hoppar aldrig från bryggan utan vadar i från stranden i stället.
Nu är jag hemma igen och trött efter en hel dag i två olika städer, en massa bilåkande, rejsande på gammelmosters gräsmattor och de där härliga kvällsdoppen som avslutning. I morgon tänker jag bara sova hela dagen.

6 kommentarer:

Kasper sa...

Har hänt mycket, ser jag! Jag har också haft en toppendag, men matte och jag orkar varken skriva eller ta fram bilder. För varmt! Så vi går och försöker sova nu. Under på sin höjd ett lakan. Säger matte mitt i ganska drygt "tropiska natten".

Wille sa...

Fniss, jag skulle gjort likadant jag. Pizza är ju gott !
Jamen då var ni ju nästan hos oss ju, vad synd att vi inte visste dte, vi kunde ju ha badat eller nå't då. Vi ska ev upp i näst, nästa vecka åt ert håll för husse har bekanta där uppe som han inte träffat på jättelänge säger han.
Hoppas du får en härlig helg nu.

Jennie och Exxa sa...

Vad mysigt!! :)

Var gärna med och tävla i min blogg om ett namnsmycke :)

Anonym sa...

Hej Myrra!

Äntligen har våran matte fattat hur hon skall göra för att tala om vad vi tycker om dina bilder..
Dom är jättefins..vi har inte så mycket tid över för Kajsa o Irma har fullt upp med att leka tuff tuff tåg..knäppa tycker vi andra 3..och så rymde dom oxå..vi andra håller på skäller på grannens snickare..står o sliter i brädor..
ha det så bra i Ångermanland..mattes hemtrakter o Gretas med för resten

Vovov från Greta, Hilda, Kajsa,Signe och Irma med matte IB

Malte och Snoken sa...

kan husse vara mer badkruka än våran matte? är det möjligt? men största badkrukorna i väääärlden är nog vi, malte o snoken!! fy attsingen för vatten i stora mängder!!
slafspussar på snyggingsnäsan

Tidus sa...

Ja vem vill gå i koppel när alternativet rejs finns...:) Gillar din brall stil :)