lördag 3 oktober 2009

Frost.

Några morgnar nu har det varit frost. Det gillar vi!


Yiiiiiiihaaaaa! Nu kommer jag matte! Jag har fartvind i öronen!


Och något rejs med Tindra blir det INTE. Nix. Jag går här med matte jag. Tindra rusar runt som ett skållat troll men jag tar det allt lugnt jag. Matte tycker jag börjar bli en urtråkigt lydig hund numera. Hur vill hon ha´t egentligen undrar jag.


Nu när det är så frostigt och kallt om nätterna är det dax att sätta i innanfönstren....


... och när husse sen tänder brasa i spisen kurar gamle Zigge ihop sig en skokartong....


... och Tindra myser i en fåtölj....

...och jag lägger mig här i soffan med matte. Det är mysigt med höst tycker jag.

6 kommentarer:

Tuna sa...

Precis så ska man ha det. Trevlig kväll!

Sigge sa...

Hösten är INTE mysig när det är som idag.
Hälsovådligt regn som kommer på tvären.
Bläääää

Hal sa...

Fina frostiga foton, fartvind och höstmys. Oj, va gosigt ni har det, Myrra!

Katta & Doriz sa...

Va härligt ni har det!
(Matte hälsar att ni har ett ursnyggt kök! Hon prtatr något om nån dröm...)

Kasper sa...

Matte säger att ni bor i ett sånt hus där hösten känns alldeles ovanligt härlig!
Den är ganska mysig hos oss också, men nog vore det härligt med en vedspis och inte bara en kamin.
Härligt att kunna rejsa på frostiga åkrar - för visst rejsar väl du också ibland? Det har jag minsann sett!! ;)

Malte och Snoken sa...

ja men så såg ni ju ut att ha det extra gottigt oxå, med katt i låda, kompis i fåtölj o massa mys när ni inte är ute o skumpar o flaxar i frosten! skicka inte hit den än!!
slafsing