måndag 12 juli 2010

Pizzeriabesök.

Idag har jag besökt en pizzeria! Som alla vet råder hundförbud på sådana här inrättningar (vilket för övrigt är diskriminering och jag känner mig djupt kränkt över denna orättvisa), men så här gick det till:
Lillhusse och jag var ute och promenerade i stan och då vi kom förbi det här stället kom lillhusse på att han skulle göra några inköp. Eftersom lillhusse är en laglydig medborgare knöt han fast mitt koppel med vidhängande snygg svart hund (jag) utanför. Han gick in och jag höll koll på honom genom fönstret medan de allra ljuvligaste dofter slingrade sig in i mina näsborrar. Pizza! Efter förrättat ärende kom lillhusse ut och berömde mig för mitt tålamod där utanför och så skulle han då knyta upp kopplet. För att lyckas med detta kopplade han loss mig väl medveten om att jag ju är en särdeles lydig hund som aaaaldrig springer bort.
I den sekund jag var fri marcherade jag raka spåret in i pizzerian för att med mina dreglande käftar sluka första bästa pizza som kom i min väg. Tror ni jag fick en endaste liten pizzakant ens? Nix! Förmodligen Sveriges snålaste pizzabagare huserar här. Nej, de blev inte sura - bara förvånade. Lillhusse rusade förstås in efter mig och med skammens rodnad och ett antal "ursäkta mig" hystades jag skyndsamt ut därifrån igen.
Nästa gång jag besöker en pizzeria hoppas jag på mer generösa bagare.

5 kommentarer:

Tidus sa...

Hihi vilken brud *blink blink*, jag är imponerad :) Om jag hade bott närmare hade jag inte tvekat, jag hade tagit dig på pizzadejt :)

Sigge sa...

Tack för tipset!
Jag hoppas verkligen att matte tappar mitt koppel när vi passerar samhällets pizzeria!
För övrigt så borde de faktiskt ha fixat till en speciell myrrapizza åt dej!

Kasper sa...

Japp, bättre lycka nästa gång!
ALLA pizzabagare kan väl inte vara snåla?

Tuna sa...

Snålt att inte bjuda på en pizzabit, ju! Jag hade gärna gått in där också.

Jag har lust att gå in i affären där matte handlar, för jag är säker på att där finns godare käk än dåliga hundkulor, men jag måste sitta vid en krok utanför. Idag var det hundskit vid två krokar... Dålig hyfs av hundar och deras människor!

Katta & Doriz sa...

Vilken skitpizzeria som Malte & Snoken sa!
Här får man i alla fall sitta med på uteserveringen. Snålt att vi inte får komma in!
(Matte fnissade så hon fick ont i magen åt ditt pizzabesök)